UA

Правила безпеки користування платіжними картками

Дотримання цих простих рекомендацій допоможе вам знизити ризики збитків під час здійснення операцій із використанням платіжної картки в банкоматах, під час безготівкової оплати товарів/послуг (у тому числі через мережу Інтернет), сприятиме їх надійному зберіганню та безпеці розрахунків.




Загальні правила безпеки при розрахунках платіжною карткою

Для обслуговування платіжної картки у Банку є вся необхідна інформація. Не розголошуйте дані картки нікому.

Будьте уважні при наданні даних для здійснення переказів з/на картку

Для отримання переказу коштів на картку достатньо повідомити:

  • номер картки (16 цифр);
  • ПІБ отримувача.

При дзвінку до Довідкового центру Банку або при спілкуванні з представником Банку через месенджери, ідентифікація вас як держателя картки здійснюється за наступними параметрами:

  • номер картки (16 цифр);
  • слово-пароль до рахунку;
  • ПІБ, дата народження, паспортні дані, ІПН.

Зверніть увагу! При спілкуванні з представниками Банку або для здійснення переказу ніколи не повідомляються такі дані:

  • PIN-код картки;
  • термін її дії;
  • три цифри на звороті картки (CVV2/CVC2-код);
  • паролі, що надходять із SMS;
  • 3DS Secure коди;
  • пароль до Інтернет-банкінгу "OTP Smart";
  • IMEI та PUK коди до телефону та сім-карти мобільного оператора.

Попередження: на ваш номер телефону можуть надходити дзвінки та смс провокативного змісту з метою змусити вас повідомити стороннім особам дані ваших платіжних карток або коди/паролі до Інтернет-банкінгу “OTP Smart” або підтвердження операцій, ввести коди USSD для управління вашим телефоном або встановити стороннє програмне забезпечення . Ніколи не відповідайте на такі дзвінки та не передзвонюйте за номерами, вказаними в підозрілих SMS повідомленнях, не виконуйте вказівок, які вам надають шахраї. Якщо є сумніви щодо змісту отриманої SMS або дзвінка – самостійно передзвоніть у колцентр Банку за телефоном, вказаним на зворотній стороні вашої платіжної картки.

Захистіть свій фінансовий номер телефону: банк рекомендує використовувати для отримання фінансових послуг номери мобільних операторів, щодо яких вами укладено контракт на обслуговування з мобільним оператором.
Якщо для отримання фінансових послуг використовуються пакети передплаченого сервісу (prepaid) - обов’язково використовуйте сервіс заборони віддаленої заміни sim-карти (деталі щодо цього сервісу дізнавайтесь у оператора мобільного зв’язку).

PIN-код до платіжної картки

Безпечне користування банкоматом


Для безпечного користування банкоматом зверніть увагу на наступне:

  • Перед використанням банкомату уважно огляньте його зовнішній вигляд. Якщо ви виявили підозрілі пристрої на клавіатурі або біля отвору для прийому картки, не використовуйте цей банкомат та повідомте про нього Довідковий центр Банку, якому він належить Банку.
  • При введені PIN-коду в банкоматі слідкуйте, щоб його не помітили оточуючі. Для цього прикрийте клавіатуру рукою або гаманцем, або тримайте на клавіатурі обидві руки, щоб не було зрозуміло, які кнопки ви натискаєте.

Оплата карткою в торговельно-сервісній мережі


При здійсненні операцій розрахунку платіжною карткою в торгівельно-сервісній мережі, користуйтесь наступними правилами:

  • Не дозволяйте нікому проводити оплату без вас;
  • Переконайтесь, що при відмови від покупки або повернення товару, продавець дійсно скасував операцію та отримайте чек про скасування покупки;
  • Перевірте, перш ніж підписати чек по операції, що вказані сума, валюта та номер картки є правильними;
  • За можливості, оплачуйте покупки платіжними картками з технологією безконтактних платежів або за технологією ApplePay/GooglePay на смартфонах, що підтримують технологію NFC. Картка (або ApplePay/GooglePay пристрій) при цьому має завжди залишатись у ваших руках, її не потрібно передавати касиру.

Розрахунки та перекази в мережі Інтернет



Телефонне шахрайство: Вашу картку заблоковано

Основний вид шахрайства з платіжними картками ніяк не пов'язаний з новими технологіями або хакерами, а базується на зловживанні людською довірою та чесністю. Такий вид шахрайства називається соціальною інженерією.


Cоціальна інженерія (телефонне шахрайство) – це найпоширеніший вид шахрайства.


Зловмисник входить в довіру до клієнта банку та домагається, щоб потенційна жертва переказала йому гроші або передала дані своєї картки. Сценаріїв такого шахрайства є десятки.








Супутні поради з безпеки обслуговування